Home » Overzicht » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Management boeken » Vertrouwen als kompas
We voelen steeds meer druk en hectiek, terwijl we verlangen naar rust, verbinding en begrip. Naar een gevoel van vertrouwen. En dat is een terecht verlangen. Vertrouwen is namelijk als schone lucht, we kunnen niet zonder. Niet privé, niet in ons werk.
In een cultuur van vertrouwen heeft iedereen een gevoel van voldoende voorspelbaarheid,
van houvast. En van welwillendheid ten opzichte van elkaar. Je durft elkaar vertrouwen
te geven en krijgt het ook terug. Zo leer je samen, neem je samen risico’s en boek je goede
resultaten.
Twee zaken zijn van belang als je aan vertrouwen gaat werken:
• Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Ben je in staat om naar je eigen overtuigingen, houding, gedrag en risico bereidheid
te kijken?
• Het besef dat je altijd onderdeel bent van een groter geheel.
Hoe ziet jouw werkomgeving eruit? Is de missie helder, weet iedereen waar het echt
naar toe moet en hoe? Krijg je persoonlijke aandacht en is er tijd voor reflectie?
Dit boek biedt je een diagnose en een aanpak op basis waarvan je zelf aan oplossingen
kunt werken. Eerst begrijpen wat vertrouwen in de kern is en pas daarna handelen.
ISBN: 9789462762251