Home » Overzicht » Wetenschap » Mens en maatschappij » Politicologie boeken » Verkiezingen: Keiharde marketing
Dat de democratie op Curaçao in gevaar is blijkt uit de miljoenen die worden uitgegeven aan een verkiezing.
Waar het geld vandaan komt en wat de geldschieters daarvoor terug willen is het verhaal van de gegijzelde democratie.
De auteur neemt u mee op reis langs gebeurtenissen en feiten die het beeld van een gegijzelde democratie duidelijk maken.
De machtsstrijd die gedreven wordt door keiharde marketingstrategieën komen aan de orde in het politiek landschap van Curaçao.
Om het boek ook voor de jongere generatie enige context te geven wordt teruggeblikt naar het historische proces van de democratisering van de wereld en het proces naar de autonomie van de Antillen.
Uiteindelijk doet de auteur een bijdrage aan de verwezenlijking van een bevrijde democratie op Curaçao.
Omayra Leeflang is oud-minister van Onderwijs, Wetenschap, Sport en Cultuur, van Volksgezondheid en Sociale ontwikkeling en van Verkeer en Vervoer (2004-2010), voormalige lid van de Staten van de Nederlandse Antillen (1999-2004) Vanaf 2012 Statenlid van Curaçao tot en met 11 mei 2017. Op 11 februari 2011 werd zij benoemd tot officier in de Orde van Oranje-Nassau. In 2017 verliet zij de politiek en is als ontwerper en vrijwilliger actief op het gebied van kunst, onder meer als voorzitter van de stichting voor podiumkunst en educatie Kurá di Arte.
ISBN: 9789085601456