Home » Overzicht » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Management boeken » StrategieCanvas
MAAK SCHERPE STRATEGISCHE KEUZES EN
LAAT SUCCES GEEN TOEVAL ZIJN.
Leidt de strategie van jouw organisatie tot onvoldoende onderscheidend vermogen
ten opzichte van concurrenten? Is deze strategie te weinig richtinggevend? En
hebben mensen in de organisatie daardoor niet scherp waar de prioriteiten liggen?
StrategieCanvas biedt hiervoor de oplossing.
Veel organisaties zijn ervan overtuigd dat hun strategie glashelder is, maar de praktijk blijkt weerbarstiger.
StrategieCanvas helpt je bewuste, onderbouwde en scherpe keuzes te maken die aansluiten op de
competenties van je organisatie en de ontwikkelingen en behoeften in de markt. Keuzes die zorgen voor
bestaansrecht van je organisatie. Ton Speet, Lisa van Rossum en Maxime van Winden leiden je op speelse
wijze door de vier fasen die je als organisatie in een strategietraject doorloopt: Richten, Analyseren,
Matchen en Kiezen.
Strategievorming is geen lineair proces: je zult altijd bewegen tussen de verschillende fasen van het canvas.
Zolang de keuzes die je maakt maar doordacht en consistent zijn, en uiteindelijk samen een kloppende
puzzel vormen. De auteurs helpen je daarbij met uitgewerkte voorbeelden, praktische tips en vele lessen uit
hun eigen adviespraktijk.
Met het StrategieCanvas heb je als bestuurder, manager, strateeg of adviseur een krachtig instrument in
handen. Het canvas helpt je op praktische wijze tot een passende en gedragen koers te komen. Een koers die
richting geeft aan je organisatie en zo de basis vormt voor succesvolle verandering. Kortom, je werkt aan een
strategie die werkt.
Ton Speet, Lisa van Rossum en Maxime van Winden werken als organisatieadviseurs bij
TEN HAVE Change Management, een organisatieadviesbureau gespecialiseerd in verandermanagement.
ISBN: 9789024442881