Home » Overzicht » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Bestuurskunde boeken » Reputatiemanagement voor commissarissen en toezichthouders
Iedere commissaris of toezichthouder heeft te maken met de eigen reputatie en die van de raad van commissarissen en de organisatie waarop hij toezicht houdt. Het belang van reputatiemanagement is dan ook groot, voor de organisatie, voor de raad waar je in zit en voor jezelf. Het huidige socialmediatijdperk heeft ervoor gezorgd dat de wereld steeds transparanter wordt en er steeds minder verborgen blijft. Je reputatie is daarmee kwetsbaarder dan ooit. Er is maar één gerichte negatieve tweet nodig om deze te beschadigen of kwijt te raken.
In Reputatiemanagement voor commissarissen en toezichthouders leer je de 8 basislessen waarmee je je reputatie opbouwt en beschermt, zoals consistent en transparant handelen, het juiste doen als niemand kijkt en opstaan als het spannend wordt.
De auteur baseert de lessen in dit boek op ruim 30 jaar advieservaring op het gebied van reputatiemanagement en crisisadvisering van organisaties, bestuurders en commissarissen.
Een essentieel boek voor bestaande en aankomende commissarissen en toezichthouders.
ISBN: 9789024466160