Home » Overzicht » Business en Informatica » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Bedrijfskunde boeken » Management boeken » Management boeken » Platformrevolutie (ebook)
“Martijn Arets is zonder twijfel een van de best geïnformeerde experts op het gebied van de platformeconomie.” – José van Dijck, hoogleraar media en digitale samenleving, Universiteit Utrecht en coauteur van The Platform Society
De samenleving wordt de laatste jaren opgeschud door nieuwe platformorganisaties als Amazon, Uber en Booking.com. Met hun exponentiële groeicapaciteit en onorthodoxe strategieën groeien deze organisaties in een paar jaar uit tot spelers van wereldformaat. De platformrevolutie lijkt geen enkele sector te sparen.
Hoewel de platformrevolutie grote kansen biedt, zijn er ook genoeg vragen. Wat doen platformorganisaties anders? Wat kunnen bestaande organisaties hiervan leren? Welke rol is er voor de overheid weggelegd in de platformeconomie? Hoe benutten we de kansen en voorkomen de we mogelijke negatieve effecten?
Deze vragen stonden voor ondernemer en internationaal platformexpert en auteur Martijn Arets centraal tijdens zijn 60 reizen naar 16 landen waar hij in de afgelopen 8 jaar ruim 500 betrokkenen sprak. In Platformrevolutie analyseert Arets de belangrijkste ontwikkelingen en stakeholders, legt hij de meest prangende dilemma’s bloot en schetst hij een visie op en roadmap naar de toekomst.
“Wie op zoek is naar een nuchtere kijk op de huidige stand van de platformeconomie zal het moeilijk hebben een beter boek te vinden.” – Rogier De Langhe, economiefilosoof Universiteit Gent
“Het lezen van Martijns visie op hoe overheden met de uitdagingen én kansen zijn omgegaan, was herkenbaar, her en der confronterend, maar leverde bovenal nieuwe inzichten op.” – Nanette Schippers, projectmanager gemeente Amsterdam
“Een topboek voor de easy followers.” – Marieke Blom, hoofdeconoom ING Nederland
“Een heldere, complete en bovenal objectieve vertelling van hoe de platformeconomie zich heeft ontwikkeld en volwassen is geworden. Dit boek geeft actuele en relevante antwoorden, en toont de kansen en uitdagingen in de platformeconomie.” – Michelle van Os, directeur Helpling Nederland
ISBN: 9789462763708