Home » Overzicht » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Management boeken » OGSM in de praktijk
De meeste plannen zijn te dik en te vaag en ontberen draagvlak – ze stranden al tijdens de uitvoering. Met OGSM maak je een overzichtelijk plan op één pagina. Dan zie je in één oogopslag wat je wilt bereiken, welke keuzes je maakt, hoe je onderweg de voortgang bewaakt en welke acties je moet uitvoeren. Je krijgt weer grip op je plan en de resultaten.
OGSM is simpel, maar niet eenvoudig. Daarom introduceert dit boek een praktische aanpak om in 4 stappen een OGSM te creëren, een levend plan dat je onderweg systematisch kunt bijstellen. Het boek beantwoordt gangbare praktijkvragen en bevat veel slimme tips en voorbeelden.
OGSM is geschikt voor allerlei soorten plannen in kleine en grote organisaties, maar ook voor persoonlijke ambities. Je leest meer over de verschillende rollen en verantwoordelijkheden in een OGSM-team en de samenhang met eventuele andere OGSM’s in de organisatie.
Talloze organisaties werken al jarenlang succesvol met OGSM, waaronder Procter & Gamble, Mars, Bol.com, KPN en Coca-Cola. Houd je van wollig taalgebruik en durf je niet te kiezen, dan is dit boek niet voor jou. Maar wil je voortaan een scherp plan met meer impact en minder gedoe? Start dan met lezen en ga snel aan de slag!
Over de auteurs:
Remco Bakker helpt als consultant al meer dan 15 jaar ondernemers en organisaties bij het maken en uitvoeren van strategische plannen. Hij geeft leiding aan de ontwikkeling van een online OGSM-platform en is medeoprichter van OGSM Leaders en Toolsfactory.
Bas Schulten is een bevlogen strateeg en ervaren organisatieadviseur. Zijn passie ligt op het snijvlak van strategieontwikkeling en -implementatie. Als partner bij Jester Strategy heeft hij de OGSM-methodiek in vele tientallen projecten met organisaties verfijnd en geoptimaliseerd.
ISBN: 9789492790392