Home » Overzicht » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Management boeken » Neuromanagement
Lang hebben we gedacht dat managers en medewerkers rationeel denkende wezens zijn die doen wat de missie, visie en jaarplannen verlangen. Hier en daar geholpen door een bonus.
De werkelijkheid is verrassend anders. Baanbrekend wetenschappelijk onderzoek op het MIT en Stanford laten ons zien dat het management volkomen onbewust steeds de verkeerde keuzes maakt, onhandige besluiten neemt en steeds dezelfde oplossingen blijft doorduwen met negatieve gevolgen voor het eigen initiatief en verantwoordelijkheidsbesef bij medewerkers en ook voor de omzet- en winstcijfers.
Neuromanagement is een nieuw managementparadigma gebaseerd op het nieuwste neurowetenschappelijk onderzoek. Het sluit aan bij de natuurlijke motivatie en automatische reflexen van mensen in jouw organisatie. In dit boek leer je hoe je de dopamine van medewerkers (en jezelf) op een juiste wijze in kunt zetten om de doelen van de organisatie te realiseren.
Bedrijven zoals TikTok, Facebook, Amazon en Bol zetten deze kennis over menselijk gedrag allang heel succesvol in om het gedrag van klanten te sturen. Nu wordt het tijd dat we onze eigen oude vertrouwde managementmodellen, methoden, ideeën en overtuigingen verrijken met de wetenschappelijke inzichten van nu.
Sven Gall is auteur, spreker, adviseur en expert in neuromanagement. Hij studeerde toegepaste neuropsychologie aan het Massachusetts Institute of Technology (MIT) en Advanced Change Management aan het Sioo in Nederland. Sven begon zijn carrière als stuurman op de handelsvaart en ontwikkelde zich naar behavioral consultant. Gefascineerd door de zee en menselijk gedrag. Beide zijn onvoorspelbaar, behalve als je weet hoe je moet kijken. Vanuit zijn bedrijf helpt hij op zijn eigen nuchtere wijze bedrijven en organisaties snel grip te krijgen op gedrag en motivatie. Gekscherend pleit hij voor een Chief Neuro Officer in elke organisatie, naast alle andere C’s.
Neuromanagement is zijn eerste boek. Hierin heeft hij zijn academische opleidingen en professionele levenservaringen gesmeed tot een nieuw, neurowetenschappelijk onderbouwd managementparadigma.
ISBN: 9789493282445