Home » Overzicht » Wetenschap » Onderwijs boeken » Didactiek boeken » Met rekenogen gelezen
Wat hebben rekenonderwijs en prentenboeken met elkaar te maken? Is er sprake van een niet-alledaags duo? Of is de combinatie minder verrassend dan ze lijkt? In veel prentenboeken gaan achter de prachtige verhalen fraaie rekenuitdagingen schuil waar jonge kinderen zich geboeid in vast kunnen bijten en waar ze veel van kunnen leren. Wie prentenboeken met rekenogen leest, kan deze verborgen schatten ontdek- ken en ... doet de kinderen in de klas er een enorm plezier mee.
Dit boek beschrijft rekenactiviteiten bij 45 prentenboe- ken. De activiteiten zijn verdeeld over de doelgebie- den tellen en getalbegrip, meten en meetkunde. Veel activiteiten kunnen op ieder moment in het schooljaar worden uitgevoerd. Sommige opdrachten zijn gebon- den aan de seizoenen of aan de grote feesten, zoals Sinterklaas, Kerstmis en Pasen. De kracht van de be- schreven rekenuitdagingen is dat ze met eenvoudige, beschikbare materialen te realiseren zijn. Niets staat mooie rekenervaringen in de weg!
Met rekenogen gelezen is bedoeld voor onder- bouwleerkrachten in het (speciaal) basisonderwijs in Nederland en leerkrachten van de oudste kleuters en het eerste en tweede leerjaar in Vlaanderen, studenten en docenten van de lerarenopleidingen, onderwijsbe- geleiders en voor ieder ander die geïnteresseerd is in rekenonderwijs aan jonge kinderen op de basisschool.
ROB VAN BREE volgde de opleiding tot leerkracht basisonderwijs aan Hogeschool de Kempel in Helmond. Daarna studeerde hij psychologie aan de Open Universiteit Nederland en volgde hij een aantal onderwijs- kundige cursussen.
HANNEKE VAN BREE heeft ruime ervaring als onderbouwleerkracht. Na haar opleiding aan Hogeschool de Kempel volgde zij tal van nascholingscursussen.
ISBN: 9789033483691