Home » Overzicht » Business en Informatica » Management in de fitnessbranche
Management in fitnessclubs
In de afgelopen periode zijn vijf publicaties verschenen over de Nederlandse fitnessbranche. Dit zijn onder meer twee Trend en Markt rapporten. Daarnaast werd het boek Personal Training in Nederland gepubliceerd, gevolgd door Groepsfitness in Nederland. En medio 2019 werd een specifiek markt rapport over de Boutique sector afgerond.
Hiermee wordt stap voor stap een puzzel gelegd van belangrijke onderdelen in de Nederlandse fitness sector. Een
groep die nog ontbreekt zijn de managers en ondernemers zelf. Hoe ziet hun vak eruit? Welke competenties moet een manager in de fitness sector ontwikkelen? Wat kan beter en welke plannen zijn er voor de toekomst? In deze publicatie staan dit soort vragen centraal.
Het doel van dit onderzoek en boek is inzicht krijgen in de huidige situatie, achtergronden, wensen, behoeften van managers en ondernemers in de fitness sector. Dus primair het werk van clubmanagers, fitness (PT) managers, groepsfitness managers en receptie managers. Kortweg; de aanbodkant.
Het onderzoek verschaft ook inzicht in de huidige situatie, achtergronden, wensen, behoeften van managementposities in de fitness sector. Het gaat dan primair om clubeigenaren. Kortweg; de vraagkant.
De rapportage komt tot stand door een aantal soorten onderzoek. Er is literatuuronderzoek uitgevoerd naar publicaties over management in de fitnessbranche. De verschillende aspecten van vraag en aanbod voor wat betreft opleidingen werden achterhaald via surveyonderzoek. Tot slot zijn expertinterviews afgenomen.
ISBN: 9789083013435