Home » Overzicht » School- en studieboeken » Economie, recht en bedrijfskunde » Economie, recht en bedrijfskunde Hoger Onderwijs » Management, 14e editie met MyLab NL toegangscode
Wat doet een manager precies? Waar komt management eigenlijk vandaan? Op deze vragen en meer vind je in Management het antwoord. Managers zij n belangrijk voor de ontwikkeling van een organisatie, maar de functie is continu in beweging. De hedendaagse uitgangspunten zijn in dit boek ondergebracht in een cyclus van flexibiliseren, investeren in daadkracht, daadkrachtig handelen en beheersen. Met behulp van deze managementcyclus leer je wat het betekent om manager te zijn.
Management is een dynamische discipline. Deze 14e editie van Management is dan ook zorgvuldig bewerkt en geüpdatet, zodat je een helder beeld krijgt van wat ervoor nodig is om een succesvolle manager te worden. Dit boek omvat meer dan alleen een bespreking van diverse managementtheorieën en -concepten. In dit boek worden verhelderende voorbeelden gegeven en komen ook echte managers, jong en oud, aan het woord. Door de vele praktijkvoorbeelden, opdrachten en oefeningen kun je alle theorie meteen leren toepassen.
Management is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs. Elk hoofdstuk begint met een overzicht van de leerdoelen, die vervolgens weer terugkomen in de testvragen aan het eind van elke paragraaf en tot slot in de samenvatting. Hierdoor is het altijd helder wat je moet weten en waar je die informatie kunt vinden. Daarnaast bevat elk hoofdstuk verschillende soorten kaderteksten waarin het hoofdstukthema wordt vertaald naar de Nederlandse en Vlaamse praktijk, waarin concrete tips en adviezen worden gegeven of waarin onderwerpen worden geplaatst in een toekomstperspectief.
Stephen P. Robbins is een van de belangrijkste auteurs ter wereld op het gebied van management en gedrag in organisaties. Hij is emeritus hoogleraar management aan de San Diego State University. Mary Coulter is emeritus hoogleraar management aan de Missouri State University. Dit boek is bewerkt voor de Nederlandstalige markt door Keimpe de Vries, docent technische bedrijfskunde aan de Hanzehogeschool Groningen en organisatie adviseur, en Jasper de Vries, docent mediapsychologie en onderzoeker aan Hogeschool Saxion en zelfstandig tekstschrijver.
Het boek wordt geleverd met een toegangscode voor MyLab: een online leeromgeving met ondersteunend studie- en lesmateriaal voor zowel studenten als docenten. Je vindt hier onder andere:
• Het volledige boek in digitale vorm (eText)
• Een begrippentrainer
• Meerkeuzevragen
• Verdiepend materiaal
• Animaties
• Een zelfevaluatietest
• Alle figuren en tabellen uit het boek
ISBN: 9789043036986