0

Home » Overzicht » Wetenschap » Onderwijs boeken » Onderwijskunde boeken » Leren (en) doceren in het hoger onderwijs


Leren (en) doceren in het hoger onderwijs... - Linda van der Grijspaarde (Auteur) | 
Ton Kallenberg (Auteur) | 
Gerard Baars 

Leren (en) doceren in het hoger onderwijs...

Linda van der Grijspaarde (Auteur) | Ton Kallenberg (Auteur) | Gerard Baars (Auteur)

Paperback 62,75 62,75excl. 3,95 verzendkosten NL
in winkelmand
toegevoegd aan je winkelmand Het luisterboek is helaas uitverkocht en kan dus niet besteld worden.

Beschrijving

Leren (en) doceren in het hoger onderwijs | Ton Kallenberg, Gerard Baars, Linda van der Grijspaarde | 4e druk | ISBN 9789024419289

In Leren (en) doceren in het hoger onderwijs staat de dagelijkse praktijk van de docent centraal. De docent vervult een cruciale rol in de onderwijsleersituatie. Ongeacht de onderwijswerkvorm (college, werkgroep, practicum): van de docent wordt gevraagd om het onderwijs zodanig vorm te geven dat een maximaal leerresultaat bij de student wordt bereikt.

In vier thema’s behandelen de auteurs een aantal didactische onderwerpen: het leren van studenten (bevorderen), onderwijs ontwerpen, onderwijs uitvoeren en onderwijs evalueren. Aan de hand van voorbeelden, schema’s, modellen en vaardighedenbladen aan het eind van elk hoofdstuk bieden zij een directe eerste hulp bij praktische vragen. De focus van dit boek is gericht op campus-based education. Daarnaast besteedt het ook aandacht aan digitale didactiek.

In deze vierde druk zijn de didactische inzichten van de afgelopen jaren verwerkt. Het boek is zo ingericht dat het goed aansluit op cursussen en leergangen die erop zijn gericht om docenten, examinatoren en studieadviseurs in het hoger onderwijs te ondersteunen in hun professionele ontwikkeling. Het is bij uitstek geschikt om te gebruiken binnen de BKO (Basis Kwalificatie Onderwijs), de SKO (Senior Kwalificatie Onderwijs), de BKE (Basis Kwalificatie Examinering) en de BKS (Basis Kwalificatie Studieadviseurs). Het is bedoeld voor docenten in die trajecten, maar ook als naslagwerk voor de docenten die behoefte hebben aan praktische tips of juist aan een theoretische basis.

ISBN: 9789024419289


Liefhebbers van Leren (en) doceren in het hoger onderw lazen ook: