Home » Overzicht » School- en studieboeken » Gezondheid en verzorging » Gezondheidsvakken Hoger Onderwijs » Kritisch denken binnenhet verpleegkundig proces, 6e editie met datzaljeleren.nl
Voor verpleegkundigen is het noodzakelijk dat zij theoretische kennis bezitten van het verpleegkundig proces en dat zij die kennis kunnen toepassen in de klinische praktijk. Kritisch denken binnen het verpleegkundig proces stimuleert de verpleegkundestudent kritisch na te denken over de vijf fasen binnen het verpleegkundig proces: anamnese, diagnosen, resultaten, interventies en evaluatie.
Het boek bestaat uit twee delen: de basis, waarin het methodisch denken in centraal staat, en de verdieping, waarin aandacht wordt besteed aan kritisch denken binnen het verpleegkundig proces. Door middel van theorie en praktische oefeningen wordt het verpleegkundig proces grondig doorgenomen. Ook is er een hoofdstuk over zorgplannen, met aandacht voor een kritische reflectie op de keuzes die binnen iedere fase gemaakt worden. Op deze manier leren studenten hun klinische keuzes zorgvuldig te onderbouwen. In de hoofdstukken is het Beroepsprofiel verpleegkundige van de V&VN verwerkt, met de zeven CanMEDS-rollen, evenals het opleidingsprofiel BN2020, met de vertaling van deze rollen in competenties en kernbegrippen.
Kritisch denken binnen het verpleegkundig proces bevat een toegangscode voor MyLab: een online leeromgeving met studie- en lesmateriaal. Daarin hebben studenten en docenten de vrije beschikking over een uitgebreide hoeveelheid ondersteunend materiaal zoals de eText (het boek in digitale vorm), toetsvragen, begrippentrainer en kennisclips.
Judith M. Wilkinson is (co)auteur van diverse uitgaven op het gebied van zorgverlening en verpleegkunde. Angelique van der Burgh en Marieke Luitjes-van Engelen werken als docent aan de hbo-verpleegkundeopleiding aan de Christelijke Hogeschool Ede. Ingrid Eisenberg en Lubke van ’t Hul zijn werkzaam als docent aan de hbo-verpleegkundeopleiding van Hogeschool Windesheim.
ISBN: 9789043037105