Home » Overzicht » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Inleiding organisatiekunde
Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. In het boek staat het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. Daarnaast komen organisatiekunde in historisch perspectief en de laatste trends en ontwikkelingen binnen de organisatiekunde aan bod.
Het online studiemateriaal bestaat uit: toolbox (werkboek) met instrumenten, theorie, oefeningen, commentaar en casuïstiek, doorlopende case met vragen, interactieve zelftoetsen, begrippentrainer, samenvattingen en voorbeeld van een bedrijfsprocesbeschrijving. Voor docenten zijn op aanvraag meerkeuzevragen, open vragen, richtantwoorden bij diverse onderdelen, PowerPointpresentaties en essenties per hoofdstuk beschikbaar. Inleiding organisatiekunde behandelt de onderwerpen in samenhang met andere domeinen binnen de bedrijfskunde en de economie waardoor een breed en geïntegreerd beeld van de organisatiekunde ontstaat. Het 7S-model als uitgangpunt maakt het boek overzichtelijk en praktisch hanteerbaar.
In deze zevende, herziene druk zijn ontwikkelingen, voorbeelden en cases geactualiseerd.
Inleiding organisatiekunde is geschreven voor hbo-studenten. De auteurs behandelen de onderwerpen in samenhang met andere domeinen binnen de bedrijfskunde en de economie, en creëren zo een breed en geïntegreerd beeld van de organisatiekunde. Door het 7S-model als uitgangpunt te nemen, is het boek overzichtelijk en praktisch hanteerbaar.
Drs. M.P. Oteman is docent bij de opleiding Human Resource Management van de Hogeschool Utrecht. Mr. L.J.A.M. ten Berge was tot voor kort als docent verbonden aan de Faculteit Economie en Management van de Hogeschool Utrecht.
ISBN: 9789046907382