Home » Overzicht » Business en Informatica » Economie en bedrijf » Bedrijfseconomie boeken » Hoe maak je een business case?
- Financiële businesscase maken in zes stappen;
- helder en toegankelijk geschreven;
- financiële achtergrond is niet noodzakelijk.
Wanneer een organisatie wil weten wat de financiële haalbaarheid is van een nieuw project, product of een nieuw proces en of het financieel aantrekkelijk is te investeren, biedt een businesscase uitkomst. Op basis van een businesscase kan worden bepaald of een investering voldoende waarde creëert voor de organisatie. Een businesscase onderbouwt de financiële haalbaarheid van een investeringsproject en met deze informatie kan diegene die beslist een weloverwogen keuze maken.
In Zo maak je een businesscase wordt in zes heldere stappen uitgelegd en visueel gemaakt hoe je een sterke businesscase maakt. Door het volgen en toepassen van de stappen leert de student een solide businesscase te ontwikkelen.
Het maken van een businesscase is een onderdeel van veel studies. Volledig terecht want in de praktijk moet regelmatig een businesscase gemaakt worden. In Zo maak je een businesscase is volop aandacht voor de financiële onderbouwing van een business case, een onderwerp dat vaak onderbelicht blijft.
Motivatie van de auteur om dit boek te schrijven:
“In mijn colleges projectmanagement en financieel management miste ik een boek waarin het praktisch ontwikkelen van een businesscase centraal staat, vanuit die behoefte is dit stappenplan ontstaan”
Zo maak je een businesscase is speciaal geschreven voor alle economische opleidingen en voor alle opleidingen waar een businesscase onderdeel uitmaakt van de opleiding. Daarnaast is Hoe maak je een businesscase? onmisbaar voor iedere professional die met businesscases te maken heeft.
Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. opgaven en een format voor het maken van een businesscase.
Dit boek is ook beschikbaar als e-book via het platform Bookshelf (URL TOEVOEGEN: https://bookshelf.nl/). Zoek het E-ISBN van dit boek » (URL invoegen: https://www.noordhoff.nl/hoger-onderwijs/overzicht-e-isbns
Brenda de Zeeuw is als docent financieel management en projectmanagement sinds 2016 werkzaam binnen het Institute of Design & Engineering van de Hogeschool Utrecht. Na haar studie Bedrijfseconomie aan de EUR is zij 15 jaar werkzaam geweest als trainer en adviseur op het gebied van projectmanagement en het ontwikkelen van businesscases. Vanuit deze expertise, liefde voor het vak en kennis van hoe studenten leren is dit boek ontstaan.
ISBN: 9789001293123