Home » Overzicht » Business en Informatica » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Bedrijfskunde boeken » Management boeken » Management boeken » Het einde van concurrentie (e-book) (ebook)
Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van digitalisering. Hierdoor veranderen marktomstandigheden, waardoor de concurrentie ook verandert.
Meedoen of toekijken?
Hoe kun je nog concurreren met grote internet aanbieders als Bol, Amazon of Zalando? De concurrentiestrijd vindt niet langer meer plaats op basis van producten of prijs, maar op basis van klantenbinding. Daarnaast komen er steeds meer platformen, de zogenoemde multisided platformen, die aanbieders en vragers met elkaar in contact brengen zoals Uber, Booking, Thuisbezorgd of Airbnb. In de toekomst komt er concurrentie tussen deze platformen.
Dit boek is praktisch, toegankelijk, actiegericht en behandelt relevante vragen voor zowel de consumentenmarkt als de business-to-business-markt:
Moet je nu instappen?
Hoe kan je nog onderscheidend zijn?
Moet je rechtstreeks gaan verkopen of via winkels/distributeurs?
Implodeert de supply chain of is er nog een toekomst voor de groothandel en importeurs?
Nieuwe platformeconomie
Het einde van concurrentie? slaat een brug tussen de (online)digitale en de fysieke wereld, tussen oude verdienmodellen en nieuwe businessmodellen, tussen marketing en automatisering. Oude waarden van marketing, concurrentie en automatiseringstechnieken worden geanalyseerd en vervangen door nieuwe inzichten.
Onmisbare inzichten voor toekomstbestendigheid
Iedere manager, directeur, marketeer en controller kan deze inzichten gebruiken voor strategievorming en voor het toekomstbestendig maken van de organisatie. Klantenbinding, gebaseerd op algoritmes en community's, wordt het concurrentiewapen voor de toekomst: verkoopstrategieën worden koopmotieven.
ISBN: 9789024427406