0

Home » Overzicht » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Management boeken » Handboek Strategische B2B-marketing


Handboek Strategische B2B-marketing - Jean-Pierre Thomassen 

Handboek Strategische B2B-marketing

Jean-Pierre Thomassen (Auteur)

Paperback 42,50 Ebook 35,4535,45excl. 3,95 verzendkosten NL42,50excl. 3,95 verzendkosten NL
in winkelmand
toegevoegd aan je winkelmand Het luisterboek is helaas uitverkocht en kan dus niet besteld worden.

Beschrijving

Het Handboek Strategische B2B-Marketing is door het Platform Innovatie in Marketing (PIM) uitgeroepen tot de winnaar in de categorie Marketingstudieboek 2023 én tevens runner-up van de PIM Marketing Literatuur Prijs.

De jury: "Dr. Jean-Pierre Thomassen stelt dat de klant niet altijd koning is en dat waardecreatie een wederzijdse belofte is tussen klant en leverancier. Het boek legt ook uit wat 'praktisch' betekent in B2B-marketing, met een rijke verzameling aan cases, voorbeelden, modellen en adviezen. Duidelijke stappenplannen helpen de lezer de vertaling te maken van strategie naar ‘doen’. Het Handboek Strategische B2B-Marketing is zowel een waardevolle opfrisser voor de ervaren marketeer als een geschikt standaardwerk voor het marketingonderwijs."

Is de klant echt altijd koning? Handboek strategische B2B-marketing nuanceert een aantal managementprakijken zoals: sturing op omzet, customer experience die zich beperkt tot klantreizen, focus op klantwerving en de kracht van de Net Promoter Score.

Veel B2B-ondernemingen zijn actief in gecommoditiseerde markten: concurrenten bieden dezelfde producten aan tegen lagere prijzen. Als onderneming kun je meegaan in deze negatieve prijsspiraal, of kiezen voor het bieden van meerwaarde. Daar gaat dit boek over: strategische waardegedreven marketing vanuit de balans van de waarde van en voor de klant.

B2B-klanten zijn zeer verschillend. Sommige zijn waardevol, andere minder of zelfs helemaal niet. Ook de behoeften van klanten zijn zeer verschillend. Er zijn prijs- en kwaliteitskopers, maar ook klanten die een langdurige strategische relatie wensen. Door klanten hierop te segmenteren en ze passende waardeproposities te bieden, wordt de basis voor een waardevolle relatie gelegd.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden, modellen en stappenplannen, leer je hoe je waardegedreven marketing kunt organiseren. Het betekent keuzes maken, dingen niet doen, afscheid nemen van klanten, maar ook investeren in de juiste klanten en de organisatie. Op deze wijze zorgt een onderneming voor een optimale waarde voor klanten én aandeelhouders. Handboek strategische B2B-marketing is een must voor elke B2B-manager en medewerker die streeft naar duurzame klantrelaties en zijn onderneming uit de commodity trap wil houden.

Dr. Jean-Pierre Thomassen werkt al meer dan dertig jaar als organisatieadviseur. Daarnaast is hij universitair docent B2B-marketing. Hij schreef reeds zestien managementboeken over klantgerelateerde thema’s.

ISBN: 9789024451739


Liefhebbers van Handboek Strategische B2B-marketing lazen ook: