Home » Overzicht » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Handboek creatieve economie en cultuurbeleid
De creatieve industrie zit in de lift. Naast het economisch belang spelen ook bredere maatschappelijke overwegingen zoals welzijn, sociale cohesie en betekenisgeving een belangrijke rol. Dit maakt dat creatieve economie nauw verbonden is met cultuurbeleid, en dat financiële belangen vaak verweven zijn met culturele waarden. Deze realiteit kan lastige dilemma's opleveren maar ook prachtige kansen. In dit Handboek creatieve economie en cultuurbeleid kijken we met een economische en beleidsmatige bril naar de creatieve en culturele sectoren, die een heel eigen dynamiek kennen. We brengen de relevante thema's bij elkaar en laten de onderlinge verbanden zien. Daarbij wordt de lezer uitgenodigd zelf een mening te vormen.
'Winnie laat heel inzichtelijk zien wat de waarde van cultuur is voor onze economisch gedreven samenleving. Niet alleen voor studenten geschikt maar juist ook voor beleidsmakers. Een grote oproep aan de nieuwe generatie cultuur-ondernemers!'
- Michael Huijser, directeur Het Scheepvaartmuseum Amsterdam
'Een toegankelijk geschreven boek dat iedereen in de creatieve sector zou moeten lezen.'
- Clayde Menso, algemeen directeur Internationaal Theater Amsterdam
'Zo'n boek was er nog niet. De waarde van creativiteit kan niet overschat worden. Winnie legt overtuigend uit waarom.'
- Karin van Gilst, directeur Foam, bestuurder en toezichthouder in media en cultuur
ISBN: 9789401499507