0

Home » Overzicht » Business en Informatica » Informatica boeken » Informatica en management boeken » Een routekaart voor een digitale transformatie van organisaties


Een routekaart voor een digitale transformatie van organisaties... - Arjen Jeninga (Auteur) | 
Harry Woldendorp 

Een routekaart voor een digitale transformatie van organisaties...

Arjen Jeninga (Auteur) | Harry Woldendorp (Auteur)

Paperback 26,90 26,90excl. 3,95 verzendkosten NL
in winkelmand
toegevoegd aan je winkelmand Het luisterboek is helaas uitverkocht en kan dus niet besteld worden.

Beschrijving

Hoe ga je om met onverwachte ontwikkelingen als gevolg van de digitale transformatie? Digitale transformatie is een verzamelwoord voor ontwikkelingen op het gebied van digitalisering en technologie. Die ontwikkelingen convergeren waardoor de snelheid van veranderingen toeneemt.

In Ontwerp voor digitale transformaties van (zorg)organisaties gaan we in op de ontwerpeisen die de digitale transformatie vraagt en welke veranderkundige interventies noodzakelijk zijn of ontwikkeld moeten worden. We hebben daarvoor een eigen model ontwikkeld waarin we ingaan op vier systeemniveaus: de rol van de professional, de rol van management, de gewenste strategieontwikkeling en de invulling van leiderschap. We combineren deze vier systeemniveaus met een vijftal fasen van digitale ontwikkeling. Ons model heeft de vorm van een matrix: Systemische Ontwikkel Matrix. Hierin komen de systeemniveaus en de ontwikkelfasen van de digitale transformatie samen.

Een succesvolle transformatie vereist naar ons idee een systemisch perspectief. Door het werken met de systemische ontwikkelmatrix ontstaat een raamwerk voor veranderkundige interventies. Kern daarvan is het vergroten van effectiviteit en wendbaarheid. Voor elke fase van de digitale transformatie en voor elk systeemniveau beschrijven we de ontwikkeling naar een effectiever en wendbaarder manier van werken. De fase waarin een organisatie zich bevindt bepaalt welke mogelijkheden de organisatie (professionals, management, strategie, leiderschap) heeft.

ISBN: 9789085601616


Liefhebbers van Een routekaart voor een digitale trans lazen ook: