Home » Overzicht » Business en Informatica » Communicatiekunde boeken » PR en voorlichting boeken » Door de ogen van je stakeholders
Iedere organisatie – of het nou een commercieel bedrijf, een gemeente of een non-profit is – heeft stakeholders. En dat zijn er vaak meer dan je in eerste instantie denkt. Allemaal mensen die iets van jou vinden. Allemaal organisaties die in meer of mindere mate van invloed zijn op de verandering die jij wilt bereiken. Alle stakeholders samen noemen we wel het netwerk. Lukas Burgering laat in zijn nieuwste boek overtuigend zien hoe je dat netwerk optimaal inzet om de doelen van jouw organisatie te realiseren.
Door de ogen van je stakeholders biedt een methode die je leert naar jezelf te kijken door de ogen van je stakeholders. Als je begrijpt wat er in je netwerk speelt, ontstaan er onverwachte oplossingen om effectief te lobbyen. Door in kaart te brengen wat de belangen van je stakeholders zijn, welke coalities zij vormen en hoe je die kunt benutten, is jouw kans op succesvolle verandering aanzienlijk groter.
Een uniek en onderscheidend boek: elk hoofdstuk wordt gevolgd door een hands-on casus die direct duidelijk maakt hoe de theorie in de praktijk werkt.
ISBN: 9789089657428