0

Home » Overzicht » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Management boeken » Digital Information Design (DID


Digital Information Design (DID - Brian Johnson (Auteur) | 
Leon-Paul de Rouw 

Digital Information Design (DID

Brian Johnson (Auteur) | Leon-Paul de Rouw (Auteur)

Paperback 47,42 Ebook 48,9248,92excl. 3,95 verzendkosten NL47,42excl. 3,95 verzendkosten NL
in winkelmand
toegevoegd aan je winkelmand Het luisterboek is helaas uitverkocht en kan dus niet besteld worden.

Beschrijving

Digital Information Design (DID) is een framework voor business informatiemanagement (BIM). En net als de vele andere frameworks is het bedoeld om te helpen bij het beschrijven van vraagstukken en het testen van mogelijke oplossingen. DID is anders dan de andere frameworks en managementmodellen; het is onafhankelijk van ieder ander framework of model en het pretendeert niet om het totale ontwerp van business informatie services te omvatten. DID legt relaties met andere nuttige en wijdverbreide best practices die specifiek zijn ontwikkeld om toe te passen in specifieke fasen van de ontwikkeling van business informatie services. Zoals tijdens de idee-vorming, conceptontwikkeling, specificatie, ontwerp, test, oplevering, servicemanagement en operatie, of bij het ontwikkelen en beheren van architectuurvraagstukken of bij de implementatie van hardware en software. DID is in eerste instantie bedoeld om te sturen op de kwaliteit van informatie, en om te zorgen dat deze informatie effectief wordt ingezet. Het DID framework is ontwikkeld om te helpen tijdens het ontwerp van business informatie services om te bepalen wat je nodig hebt, en wanneer je het nodig hebt. DID kan ook worden gebruikt als een handleiding bij het bepalen welke delen van andere bestaande frameworks nuttig kunnen zijn. DID is volledig onafhankelijk van andere frameworks (zoals BiSL and BiSL Next, waarvan DID is afgeleid). Je bepaalt zelf wat je wel of niet toepast. DID helpt om die keuze te onderbouwen en om vast te stellen wat de sterke en zwakke punten zijn van je aanpak. Het DID framework is gebaseerd op de meest gangbare concepten om kernelementen van een ontwerpaanpak te beschrijven (behoefte en waarde, missie en vermogen), de belangrijkste perspectieven op business informatie (business, informatie/data, services en technologie) en de dominante domeinen (governance, strategie, verbetering en operatie). Effectief sturen op deze aspecten draagt bij aan goed functionerende organisaties. DID helpt om precies dat te onderscheiden wat je nodig hebt om te realiseren dat jouw ontwerp van business informatie beantwoordt aan de wensen in jouw organisatie. DID kan volledig onafhankelijk van andere frameworks worden toegepast en het kan in alle lagen van de organisatie worden ingezet.

ISBN: 9789401807500


Liefhebbers van Digital Information Design (DID lazen ook: