Home » Overzicht » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Management boeken » De SWOT-analyse 2.0
Zorg dat alle deelnemers aan strategiesessies een stem krijgen en creëer zo meer draagvlak voor besluitvorming en toekomstvisie.
De uitdaging voor elke organisatie: hoe kunnen we sneller vernieuwen, blijven we relevant voor de klant en houden we het leuk voor de medewerker? De SWOT-analyse is al zeventig jaar een uitstekend instrument om strategische keuzes te maken. Toch worstelen veel organisaties met de vertaling van de uitkomsten naar effectieve besluiten.
De SWOT-analyse 2.0 biedt een gestructureerde aanpak voor leiders op weg naar gedragen strategie én interventies. De auteurs leiden je aan de hand van praktische voorbeelden langs alle stappen van een effectieve SWOT-analyse. Van het benoemen van de strengths, weaknesses, opportunities en threaths, via het invullen van de confrontatiematrix, tot een interactief besluitvormingsproces.
De SWOT-app bij het boek geeft iedere deelnemer aan de strategiesessie een stem in het debat. Zo wordt werken aan strategie boeiend en inspirerend. Dit boek is een essentiële gids voor leiders en veranderaars die met draagvlak de strategische doelen van hun organisatie willen behalen.
ISBN: 9789024450985