Home » Overzicht » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Management boeken » De motivatieparadox
In ‘De motivatieparadox’ breekt organisatieadviseur Alwin Sixma een lans voor motivatie als kracht en zet hij ons op een verrassende manier aan het denken over wat we nu écht belangrijk vinden in ons werk.
Motivatie is een van de belangrijkste, maar tegelijk een van de meest onbegrepen en verwaarloosde onderwerpen op de werkvloer. We vinden het lastig om erover te praten; het laat zich nu eenmaal niet vangen in targets en tabellen. Toch zijn we het er allemaal over eens dat gedreven mensen de beste resultaten bereiken. Deze tegenstelling – motivatie heel belangrijk vinden maar het in de praktijk verwaarlozen – is wat Alwin Sixma de motivatieparadox noemt.
Motivatie zou volgens hem een professionele topprioriteit moeten zijn waar organisaties actief op sturen. Aan de hand van veel praktische voorbeelden legt hij uit wat motivatie kan betekenen voor jou, je team en je organisatie, en biedt hij een methode waarmee je het leert inzetten. Verplichte kost voor iedere professional die echt ruimte wil geven aan motivatie.
ISBN: 9789047015826