Home » Overzicht » Business en Informatica » De 9 stappen van lobby
"De 9 stappen van lobby" helpt mensen en organisaties om (beter) te lobbyen.
Dit boek vertelt wat lobby precies is, wat erbij komt kijken, onder welke omstandigheden het een goed instrument is voor je organisatie en hoe je je eigen lobbystrategie kunt ontwikkelen. In een vlotte stijl word je door de 9 stappen geleid. Elke stap bevat theorie en opdrachten die je helpen je strategie te bepalen. Anekdotes uit de lobbypraktijk zorgen voor levendige voorbeelden die dit inzichtelijke en aansprekende boek helemaal afmaken.
Over de auteur
Annemarie Gehrels (Haarlemmermeer, 1968) heeft ruim twintig jaar ervaring met politiek en beïnvloeding. Ze kent lobby van alle kanten. Van belobbyd worden in de Tweede Kamer tot aan lobby voeren en daarover adviseren, onder andere binnen de ontwikkelingssamenwerking en bij de belangenbehartiger van de provincies. Sinds 2009 adviseert en traint Annemarie klanten in binnen- en buitenland vanuit haar eigen lobbyadviesbureau. Haar uitgangspunt is organisaties in staat stellen om zelf effectief te lobbyen.
ISBN: 9789463233033