Home » Overzicht » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Marketing boeken » De 7 magische woorden
Wat als jij alledaagse woorden kan inzetten om jouw resultaten te beïnvloeden?
Uit analyse van honderden teksten ontdekte auteur Nicol Tadema dat er 7 Nederlandstalige woorden zijn die jouw tekst kunnen maken óf breken.
Zet je het woord net even op de verkeerde plek? Dat heeft een negatieve invloed op jouw conversie. Hierdoor kan het zo zijn dat jouw verkoopcijfers achterblijven, dat jij een deal misloopt of dat interactie op een social mediapost uitblijft. Zet je het woord slim in? Dan kan het jouw resultaten verhogen. Denk aan een hogere Click Through Rate, een stijgende hitrate of meer sollicitaties op een vacature.
Een van de 7 magische woorden is ‘niet’: een alledaags woord dat in tekst vaak geschrapt wordt door ons aartsluie brein. Wat blijft er dan over van een zin zoals: ‘onze dienstverlening is niet duur’ of ‘onze producten zijn niet ongezond’? Hoe jij dit woord voor je kan laten werken? Zet je ‘niet’ bij de toepassing van verliestaal? Zodra je dat goed doet activeer jij het Fear-Of-Missing-Out-effect, gevolgd door loss aversion. Loss aversion is de theorie dat mensen een hekel hebben aan verliezen en er veel aan doen om verlies te voorkomen. Om dit verlies te voorkomen schiet men snel in de actie: mensen klikken bijvoorbeeld sneller door of zeggen eerder ‘ja’.
De 7 magische woorden kan je inzetten in alle overtuigende teksten. Denk aan webteksten, social mediaberichten, brochureteksten, slogans, vacatureteksten en offerteteksten. Dus als tekstschrijver, copywriter, marketeer, ondernemer of andere (sales)professional die overtuigend schrijft, wil jij de kennis uit dit boek niet missen.
Ook in gesprekken, tijdens presentaties én zelfs thuis aan de keukentafel kan jij je voordeel doen door te goochelen met woorden.
Over Nicol Tadema
Nicol is auteur, spreker en trainer als het gaat om overtuigende teksten. Mensen noemen Nicol Tadema ook een woordgoochelaar. Waarom? Omdat zij het onmogelijke mogelijk maakt door te goochelen met woorden. Zo verdubbelt Nicol de resultaten door 1 letter toe te voegen. Laat ze mensen met 1 woord aan een paars konijn denken. Zet zij de boel op zijn kop om het gedrag van lezers te sturen. Haar kennis over het toepassen van neuromarketingprincipes en beïnvloeden van het brein met tekst deelt Nicol als auteur, spreker en trainer.
ISBN: 9789082606867