Home » Overzicht » Wetenschap » Mens en maatschappij » Creatief denken boeken » Creativiteit komt niet uit een boekje
Creativiteit komt niet uit een boekje. Daarom is er dit boek: over creatief denken en hoe je dit kunt toepassen. Want creativiteit kun je trainen. Als je er beter in wordt, zie je makkelijker oplossingen – in je werk en privéleven. Dit boek belicht uitgebreid de theorie, maar de kracht ervan zit vooral in het doen. Je leert in meer dan vijftig praktische oefeningen hoe je creativiteit voor jou kunt laten werken.
Van de bananenschiloefening, ideeënseks en stakeholdersmap tot ‘spelen’ met ideeën door middel van legosteentjes: in dit boek ga je ermee aan de slag. Laat je inspireren door superorganisaties en ontdek wat de schoenenkoophypothese zegt over jouw manier van beslissingen nemen. Aan de hand van de Flora Frustratie-casus die als een creatieve rode draad door het boek loopt, komen al deze technieken – en nog veel meer – aan bod. En natuurlijk heb je aan het eind een concrete oplossing voor je eigen vraagstuk!
ISBN: 9789083385877