Home » Overzicht » Wetenschap » Psychologie boeken » Psychotherapie boeken » Behandelwijzer cognitieve gedragstherapie voor kinderen en jongeren
Over de vorige editie:
‘Een rijke bron aan materialen voor psycho-educatie en cognitief gedragstherapeutische interventies bij internaliserende problematiek. (...) Een aanrader.’ – Kinder- en Jeugdpsychotherapie
‘Overzichtelijk en zeer praktisch (...) een aanwinst.’ – Kind en Adolescent praktijk
‘Een goede ondersteuning voor praktijkmensen die cognitieve gedragstherapie toepassen bij kinderen en jeugdigen.’ – Tijdschrift voor Psychiatrie
Deze geheel herziene tweede editie van de Behandelwijzer cognitieve gedragstherapie voor kinderen en jongeren biedt theoretische achtergronden en praktische adviezen voor professionals bij gebruik van de werkboeken Denk goed – voel je goed (voor kinderen en jongeren) en Denk goed – voel je beter (voor adolescenten en jongvolwassenen). Het boek is zowel te gebruiken bij individuele interventies als bij groepsmatige preventieprogramma’s en leert nuttige levensvaardigheden en veerkracht op te bouwen.
De behandelwijzer bevat:
• Achtergronden en praktische aanwijzingen voor de toepassing van cognitieve gedragstherapie bij kinderen en jongeren.
• Psycho-educatief materiaal bij de behandeling van veelvoorkomende problemen, zoals depressie, OCS, PTSS en angststoornissen.
• Gratis te downloaden multi-inzetbare werkbladen en hand-outs voor gebruik in therapeutische sessies.
• Praktijkvoorbeelden.
Dit boek is geschreven voor professionals in de psychische gezondheidszorg, zoals psychiaters, psychotherapeuten, psychiatrisch verpleegkundigen en ergotherapeuten, en voor professionals in andere therapeutische settings, zoals onderwijspsychologen en maatschappelijk werkers.
Paul Stallard is hoogleraar jeugd- en gezinspsychiatrie aan de Universiteit van Bath en hoofd van de afdeling psychotherapie voor kinderen en adolescenten van de Oxford Health NHS Foundation Trust. Hij is een internationaal vooraanstaand onderzoeker en trainer op het gebied van cognitieve gedragstherapie bij kinderen en jongeren.
ISBN: 9789057125690