0

Home » Overzicht » Business en Informatica » Communicatiekunde boeken » Analyse van mediateksten en gemedieerde communicatie-inhouden


Analyse van mediateksten en gemedieerde communicatie-inhouden... - Leen D'haenens (Redacteur) | 
Joke Bauwens (Redacteur) | 
Willem Joris 

Analyse van mediateksten en gemedieerde communicatie-inhouden...

Leen D'haenens (Redacteur) | Joke Bauwens (Redacteur) | Willem Joris (Redacteur)

Paperback 25,00 25,00excl. 3,95 verzendkosten NL
in winkelmand
toegevoegd aan je winkelmand

Beschrijving

Dit unieke handboek is een onschatbare bron voor onderzoekers die communicatie of mediateksten willen analyseren. Vertrekkend vanuit de sociale semiotiek die betekenisgeving in sociale context onderzoekt, biedt dit boek in tien hoofdstukken een gestructureerde aanpak om verscheidene kwalitatieve analysemethoden toe te passen.

Elk hoofdstuk bevat:

een overzichtelijke behandeling van een specifieke analyse, met duidelijke conceptuele definities
voorbeeldstudies en data in kaderteksten, figuren en tabellen, om methodetoepassingen te illustreren
een beknopte bespreking van de methode en stappen
een leeslijst voor verdere verdieping
Dit handboek omarmt een variƫteit aan analysemethoden, van tekstanalyse tot discours- en netwerkanalyse, en biedt een schat aan praktisch toepasbare inzichten. Of je nu een ervaren onderzoeker bent of net begint, dit boek zal je begeleiden en inspireren bij elke stap van je analyse.

ISBN: 9789461175243