Home » Overzicht » Business en Informatica » Communicatiekunde boeken » Adviseren met perspectief
Een adviseur laat na elk adviestraject iets tastbaars achter bij de klant: een rapport, een presentatie, een brief of memo. Dat document bevat een volledig en helder overzicht van de resultaten, het getuigt van een klantgerichte aanpak, het overtuigt en zet aan tot actie.
Adviseren met perspectief laat zien hoe je zo'n kwalitatief hoogwaardig eindproduct maakt. Dat begint met op een doordachte manier structuren, met de dialoog tussen klant en adviseur als basis. Vervolgens werk je aan het goed formuleren van de hoofdboodschap en het versterken van de argumentatie. Zo ontstaat een overtuigend en krachtig verhaal. Ten slotte werk je dit verhaal uit tot een leesbaar rapport of een heldere presentatie.
Deze derde druk is uitgebreid geactualiseerd en opgefrist. De hoofdstukvolgorde is aangepast en volgt nu de stappen van het schrijfproces. Nieuw is hoofdstuk vier, over het formuleren van de hoofdboodschap. Dit verdiepende hoofdstuk bevat kennis uit nieuw onderzoek en ervaringen uit de praktijk. In de bijlagen worden onderzoeksresultaten gepresenteerd die de theorie ondersteunen en is een voorbeeldrapport te vinden. De docentenhandleiding bevat, naast opdrachten en oefeningen, een exclusief kijkje in de keuken van de auteur.
Adviseren met perspectief is bedoeld voor (aankomende) professionals die advieswerk verrichten, zoals consultants, interne adviseurs en stafmedewerkers.
Dr. Louise Cornelis is trainer/adviseur in adviserend schrijven en presenteren. Zij werkte onder meer bij McKinsey & Company.
ISBN: 9789046904954